Eerste paar dagen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Esra Gelders - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Esra Gelders - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: Esra

Blijf op de hoogte en volg Esra

25 Oktober 2008 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hoi Hoi allemaal.

Dan hier ons eerste bericht om jullie even op de hoogte te houden. Onze voorpret begon al op Schiphol, aangezien we een groepsreis hebben geboekt is het natuurlijk erg leuk om alvast te gaan checken wie er in onze groep zou zitten. Dus alle types zijn de revue gepasseerd en natuurlijk hadden we op iedereen ons commentaar. Op het vliegveld van Ho Chi Minh werden we opgehaald voor Lucky Luck ( ja ook voor onze reisleider hebben we een bijnaam gevonden). Voor diegene die Lucky Luck nog niet kennen, hij is sloom, onverstaanbaar, smal en rookt als een ketter.... Met de bus naar ons hotel, maar aangezien het nog vroeg was, mochten we nog niet op onze kamer. Echt balen, want geslapen hadden we alletwee niet. Lucky stelde voor om eerst 2 uur door de stad te lopen en dan naar de kamers, maar ja dat zagen we echt niet zitten en hadden ons stiekem al een kamer geregeld om lekker te douchen en bij te komen. 's Middags zijn we lekker uitgerust even de stad gaan verkennen en we wisten niet wat ons overkwam. Hier krijg je schijnbaar een brommer kado bij ieder pakje rijst... Echt niet normaal!!! Een soort van mierennest, maar dan met brommers oh! En dan zou je net moeten oversteken... De A2 oversteken is nog veel makkelijker haha, maar pap en mam maak jullie maar niet ongerust op den duur zie je dat het gewoon vanzelf gaat en dat achter die chaos toch iets van structuur zit. Lekker eten trouwens hier, veel groente, vis en ja tuurlijk rijst.
Vandaag vroeg op om naar de Cu Chi tunnels te gaan. Er indrukwekkend om te zien. Zeer gemene vallen en erg smalle tunnels waar we even in mochten kruipen. Volgens mij is hier de luchtvochtigheid zo'n 100% dus kun je je voorstellen hoe het al dubbelvouwend in die tunnel was, leek wel of ik uit de sauna kwam lopen toen ik weer boven de grond uitkwam! Wat een lang stuk tekst zie ik, zal het nog even kort houden. Daarna nog naar tempel geweest, een bekende met een mooie gebedsdienst en 's avonds weer lekker gegeten en met de fietstaxi naar huis gekomen. Ja echt een ervaring en veilig zoals je ziet. Morgen naar de Mekong delta om daar vervolgens helemaal lek gestoken te worden. Muggen zijn hier schijnbaar gek op deet (50%) heb al in 2 dagen 5 beten. Kan nog redelijk typen dus zal wel geen knokkelmug zijn geweest (hoop ik). Enfin genoeg gebreusel. Tot snel zou ik zeggen. Groetjes van ons aan iedereen.

• 26 Oktober 2008 - 15:00

Angeliek En Rick:

Hallo lieve esra en ester,
    Wat een wereld van verschil al direct na de landing! En even schrikken van lucky luck natuurlijk, dan kun je beter popey of jeromeke al reisleider hebben! En hoe zit het met de rest van jullie groep? Die hele straten vol met brommers (en bijbehorende toeters natuurlijk) komt ons bekend voor, is even een shock! Wat hebben jullie al veel gezien in korte tijd, super. Zijn ook erg benieuwd hoe de mekong delta is. We kijken al uit naar jullie volgende bericht, geniet van alles!
    Dikke kus van angeliek en ook van rick en julie natuurlijk!

• 27 Oktober 2008 - 08:46

Michel:

Hello!! Eindelijk een teken van leven! Goede te horen dat jullie het naar je zin hebben! Maak eens wat fot's van de chaos!!

Groeten en hoop snel weer wat te horen / lezen!
    Michel

• 27 Oktober 2008 - 13:05

SuuS:

Hallo wereldmeiden
    Echt een leuk idee zo'n website. Zo kunnen we jullie op de voet blijven volgen. Geniet ontzettend van jullie ontdekkingen. Tot de volgende keer, SuuS

• 27 Oktober 2008 - 14:37

Suus (dej):

Hee Es,

Is wel wat anders he een Aziatisch land. Ben je ook al verslingerd geraakt? Hoe zijn de acco's? Ik be echt jaloers dat je naar de Mekong Delta gaat!!! Ben erg benieuwd hoe je het daar gaat vinden. Succe met de muggen, xx Suus

• 28 Oktober 2008 - 08:23

Judy:

esra, ik zeg je nogmaals je moet iets doen met deze verhaaltjes, je schrijft zo goed en komisch tegelijk.

veel plezier,

judy

• 28 Oktober 2008 - 12:50

Pascalle En Petra:

Hey collega Esra,

Hier een groet van je collegaatjes!
    Wij zijn je reis ook al aan het volgen! Zo te lezen eet je nu behoorlijk gezond (geen punten tellen, Sonja Bakkeren enz.), tijger je veel en zweet je pondjes. Conclusie het beste dieet is dus: ga naar Vietnam. Jammer voor je lijn dat als je weer terugkomt we weer samen met je chocoladekoekjes gaan eten.
    Ook jammer dat je reisleider een Lucky Luke is en geen Don Guan of iets dergelijks.
    Verder gaat hier alles z'n gangetje.
    We blijven je volgen, tot de volgende keer!!
    Dikke groet van Pascalle en Petra!!!

• 28 Oktober 2008 - 18:21

Carin,armand,michel:

Hoi esra,
    Wat leuk dat jullie goed zijn aangekomen. Spreek lucky luck nederlands? of ouwehoert die alleen maar wat? maak veel foto's, we zijn benieuwd.
    Geniet ervan!
    groeten uit schlennich.

• 29 Oktober 2008 - 07:14

Jeroen:

Hebben jullie Bootman al gezien ? Hij kan jullie naar een paar mooie plekjes brengen. Veel plezier daar !