Tempels en jungle - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Esra Gelders - WaarBenJij.nu Tempels en jungle - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Esra Gelders - WaarBenJij.nu

Tempels en jungle

Door: Esra

Blijf op de hoogte en volg Esra

05 December 2006 | Mexico, Playa del Carmen

Het is alweer een tijdje geleden, want de internet cafe´s waren niet erg dik bezaaid... Maar goed dan heb ik ook wat te vertellen. We waren gebleven in Veracruz waar we 2 dagen hebben rondgelopen. Een dag zijn we naar Zempoala geweest met grote tempels en een dag naar.... kan de naam niet schrijven laat staan uitspreken, maar ook tempels bezocht. Het was hier echt snikheet niet normaal!! De volgende dag moesten we helaas afscheid nemen van jeroen, want die vliegt zaterdag terug naar huis. Wij zijn verder gereisd naar Palengue via Villahermosa. Stonden we lekker vroeg op het busstation om 8 uur waren alle bussen volgeboekt tot 11:30 uur ivm een feestdag, balen!!! Na lang wachten zijn we om 11:30 uur vertrokken en hadden wel al voor de zekerheid een kaartje gekocht van Villahermosa naar palengue zodat we zeker waren van een plaats. Om 20:00 uur kwamen we eindelijk aan en hadden de bus van 19:30 dus fijn gemist die we makkelijk hadden kunnen halen,maar door de regen onderweg hadden we veel vertraging gehad. het zou nog 2 uur zijn naar Palengue,maar de volgende bus zou pas om 21:00 uur gaan en dat vonden we te laat. Er zat niets anders op dan hier een overnachting te boeken en de volgende dag verder te reizen. Gelukkig kregen we korting op het kaartje, omdat we de bus gemist hadden. Een vreselijk hotel in een vreselijke stad met mensen die nog nooit toeristen hadden gezien! Je was hier echt een wandelende attractie. Snel wat gegeten en naar de hotelkamer gerend, weg hier!!!! De dag erna naar palengue gereden waar we een hotelletje hadden midden in de jungle, tussen reuzen bomen en onbekende bloemen stond ons hutje met veranda en bankje, PRACHTIG!!! hier zat je echt midden in de natuur. Het hotel (Maya Bell) had ook een zwembad, maar helaas was het weer niet zo best. Na een gewelidige nacht tussen het geluid van vele krekels, apen en nog wat zijn we naar de tempels geweest. Oh wat een paradijs, je weet niet gewoon niet wat je ziet, tussen de mistflarden liggen gigantische tempels van de Maya´s. Zo mooi! Je kon overal op en inlopen en het gebied zelf was 16 ha groot. Na een hele hoop indrukken zijn we via een heel mooi bospad met watervallen en een hangbrug naar het museum gelopen. Erg jammer dat we achteraf hier niet langer zijn gebleven in Palengue want na een helse nachtbus rit van 13 uur zijn we in een helse Playa del carmen angekomen. het is hier echt vreselijk toeristisch en je wordt hier zowat elke winkel ingetrokken om te MOETEN kijken. oh wat een verschil. We hebben wel een leuk hotelletje (www.labnah.com) waar we lekkere croissantjes krijgen ´s ochtends. Het is hier wel erg duur in vergelijking met de rest van Mexico. Denk dat dit wel de laatste mail wordt, want over deze vreselijke plaats valt niet veel te vertellen.
Heel veel groetjes en xxx

Lieve Roke ik mis je.... Jij mij niet zo te horen,want je hebt het te druk met She-ra het hof te maken.... Niet te veel snoepen morgen op je 1e verjaardag he, want je weet wat je daarvan krijgt. We vieren het wel als je weer thuis bent, maar je krijgt in ieder geval een hele dikke kus en knuffel van me!!!! En een hele fijne verjaardag! Wat heb je toch maar een goed tehuis daar in Breukelen.

Hoi Juulke
Bedankt voor je berichtjes, is Benji al papa geworden?

• 06 December 2006 - 08:12

Rowan:

Lief vrouwtje,
    Gefeliciteerd met mijn verjaardag.
    Natuurlijk mis ik je wel een beetje hoor!!! Het is alleen minder dan ik (en jij) gedachten had(den). Ik heb veel afleiding en dat maakt het makkelijker voor mij.
    We vieren mijn verjaardag gewoon nog een keer als jij weer terug bent.
    Dikke lebber van je jarige Rowan.xxxxxxx
    P.S. Anita heeft twee foto's van mij op haar site geplaatst.

• 07 December 2006 - 11:25

Judy:

hoi es, oh ik ben nieuwsgierig geworden naar de foto's. En blij dat alles nog goed gaat met jullie. Alvast een goede terugreis, liefs judy en Rowan gefeliciteerd!

• 09 December 2006 - 20:40

Juulke:

hey es!
    wow!! jullie hebben al behoorlijk wat gezien zo te lezen daar in mexico!! wel jammer van t weer... ja, benji is al papa!!! kweet ff niet meer de naam van de kleine.
    tot snel!!
    juulke.