Klats klats, pets pets - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Esra Gelders - WaarBenJij.nu Klats klats, pets pets - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Esra Gelders - WaarBenJij.nu

Klats klats, pets pets

Blijf op de hoogte en volg Esra

25 Februari 2013 | Costa Rica, Dominical

Hallo allemaal,

Ja, ook ditmaal weer bedankt voor jullie reacties! Ja Nicole, nu weet je waar jullie gezamelijke volgende reis naar toe gaat haha. Dan kun je nog wat van Maurice leren.

Dames die zijn gaan rennen in jullie hondenweer (sorry kan er op dit moment echt niet over meepraten) petje af hoor! Ben trots op jullie.

Aline en Gin, leuk dat jullie ook met een klein oogje meekijken!

Gister met de bus naar Dominical gereden waar we rond 15,30 uur arriveerde. Alweer een schitterende logde met verrukkelijk zwembad, Zo een waar je niet in drie slagen aan de overkant bent, maar je eens languit wat baantje kunt trekken. Nicole de schuimslangen ligger er ook dus heb die andere lui hier eens een lesje gegeven!! Uiteraard in tienvoud, want anders ben ik niet meer stoer als ik ga zeggen dat ik wat in het bad lig te spartelen.
Zaten we de dagen hiervoor in een vrij koel gebied, hier vallen de toekans uit de boom van de hitte! Jemig, wat een benauwde plakkerboel, dus het zwembad zag al snel zwart van onze groep (niet dat we nu zo vies waren, maar even dat zitzweet afwassen was geen overbodige luxe) Dat beetje toeristen die er al inlagen waren er dan ook snel uit....
Zo tegenstrijdig, hadden we gister nog stiekem het kacheltje aan op de kamer, hier ben je maar wat blij met de airco.
In de namiddag hebben we de Costa Ricaanse zon (ja deze is echt wel mooier dan die van ons, weet het zeker....) zien ondergaan in de Pacific. Mooi hoor!
Daarna nog wat over het strand geslenterd en 's avonds lekker gegeten in een Thais restaurant in het dorpje. Het dorpje Dominical is zo groot als drie strandtenten en 2 restaurants. Er hangen nog wat wannabe hippies rond met een rasta kapsel zo oud als de tijd dat het nog in was!
Na het ontbijt werden we gebracht naar een plek aan het strand waar we de boot op gingen. Een klein 6 persoons vissersbootje. We waren met redelijk wat mensen dus gingen met 2 boten ervandoor. De zee was vrij rustig dus dat scheelde, want het was nu al af en toe flink op en neer klatsen op de golven, ja het is echt afzien hier hoor, brandende zon, continue moeten smeren zodat je amper nog iets van de omgeving ziet, een noodstop maken voor een vogel die geen voorrang had en bijna tegen de boot botste, en dan nog wat van die rare grote vissen die wat voor je boot gaan zitten springen, dol fijn hoor! Oh jongens wat heb ik alweeeeeeer genoten!! Zo geweldig om een groep dolfijnen voor je boot te zien en nog een grote zee schildpad die ook nog even gedag kwam zeggen, echt SUPER!!!! Mijn geluk kon alweer niet op vandaag en zit nu nog steeds na te genieten van al dat natuurschoon. Helaas geen walvissen gespot, maar dat deerde me al helemaal niet nadat ik dit gezien had.
Een lunch onderweg op een tropisch stukje strand, de zee is hier zo warm als een heet bad, kun je je echt niet voorstellen! Nog 2x keer onderweg gaan snorkelen en zo'n prachtige vissen gezien, vlinder vis, papegaaivissen en nog veel mneer pracht en praal!! Geen echt mooi koraal maar de vissen zijn super. Was dit echt of zwom ik in een aquarium bij de Chinees rond...
Voor diegene die het nog niet gehoord heeft, ik blijf hier denk ik.....
Een Rowan heb ik gister al achter een surfplank aan zien rennen dus die vliegen we wel even over... even kaal scheren en klaar.
Moe en voldaan zijn we tegen 3 uur terug gevaren voor nog een verfrissende duik in het zwembad.
Laat die Corcovado trek maar komen, ik ben opgeladen en kan er hopelijk straks 3 dagen pittig tegenaan!!
Mijn maag rammelt, eens kijken of ik ergens een visje kan gaan vangen.

Heel veel groetjes en veel liefs van mij ( hou wel van afwisseling zoals je ziet met mijn afsluiters :-) XXX

  • 25 Februari 2013 - 07:46

    Wen :

    Es, leuk om te lezen dat je zo geniet!!! Ben erg benieuwd naar je foto's :)

    Dieke poen

    Wendy

  • 25 Februari 2013 - 08:52

    Angeliek:

    Hallo hallo!

    Tja, zullen we dan maar een ticket boeken naar costa rica, als je toch daar blijft....je maakt het ook wel heeeel erg aantrekkelijk voor ons om er naar toe te gaan, ik zou bijna de enge beesten vergeten! Ik vind het helemaal geweldig om te lezen hoe je optimaal aan het genieten bent daar! Hoe gaat het nu met de nieuwe reisleider? Hier alles oke, we halen Julie heerlijk met de slee van school, ook leuk! Kinderen blijven de sneeuw prachtig vinden. Dikke sneeuwbal voor jou, om af te koelen! X

  • 25 Februari 2013 - 09:12

    Nicole:

    Volgens mij doe jij meer op een dag als ik op een week!!!!!!

    Als jij zo sportief bent geweest om aqua zwemmen te doen zal ik dat strak ook maar gaan doen. Alleen nodigd het weer hier wat minder uit dan bij jou :).......

    Hebben jullie de reisleider al aan de kant geschoven? Ik heb niets meer van hem gehoord en ook de Glitter Lady is niet meer aan bod gekomen. Of ligt die dronken van die fles Rum in de hangmat?

    Groetjes vanachter mijn bureau met stapels werk

  • 25 Februari 2013 - 10:36

    Hans:

    Hallo esra,

    zo te lezen bevalt het je prima, wil je nog extra verlof aanvragen?
    Geniet ervan en nog veel plezier,

    Groeten Hans

  • 26 Februari 2013 - 08:40

    Jeroen:

    Mooie avonturen en goeie vakantie, zo te horen en te lezen. Geniet van je laatste week! Als je weer terugkomt, begint de lente, mazzelaar! Tot snel.

  • 26 Februari 2013 - 09:18

    Valesca:

    Dan kom ik naar je toe en neem ik Rowan voor je mee!!

  • 26 Februari 2013 - 13:28

    P&M:

    Succes met je 3-daagse Corcovado trek.
    En......je weet het wel.

    Xxxjes

  • 28 Februari 2013 - 19:47

    Claudia:

    Hoi Esra,
    Leuk, maar vooral fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt! Jussi wil weten of je echt daar wil blijven ... echt??? Gaat ze dan niet meer rennen? Dat is een grapje. En de spullen in haar huis dan? Hij is blij dat je terug komt want hij wil nog wandelen met Rowan en kamperen. Groetjes, van ons allemaal

  • 02 Maart 2013 - 16:03

    Nicole Schröder:

    Hoi Esra,

    Had voordat je ging niet goed meegekregen dat je zo'n geweldig reisverslag hebt bijgehouden. heerlijk om te lezen en mee te genieten. Wat een geweldige afwisselende reis, lijkt me toch niet echt iets voor de bejaardensoos als ik al je avonturen lees. Dan ook nog een jungle trekking volbracht, chapeau!
    geniet nog lekker van de laatste dagen hopelijk breng je wat zon en warmte mee, dan kunnen we snel weer iets aangenamer rennen straks. Heel veel groetjes en nog veel plezier.

    Groetjes, Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Dominical

Costa Rica

23 daagse rondreis door Costa Rica

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2013

Dweilen met de kraan open!

25 Februari 2013

Klats klats, pets pets

23 Februari 2013

Alice in wonderland

21 Februari 2013

Me Jane, you Tarzan?

19 Februari 2013

micro vieuw
Esra

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 31563

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Madagascar rondreis

11 Februari 2013 - 05 Maart 2013

Costa Rica

31 Oktober 2010 - 21 November 2010

Indonesia, Sulawesi 2010

26 September 2009 - 19 Oktober 2009

Peru

23 Oktober 2008 - 14 November 2008

Vietnam

Landen bezocht: