Alice in wonderland - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Esra Gelders - WaarBenJij.nu Alice in wonderland - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Esra Gelders - WaarBenJij.nu

Alice in wonderland

Blijf op de hoogte en volg Esra

23 Februari 2013 | Costa Rica, Monteverde

Inmiddels weer een paar daagjes voorbij en lekker uitgerust.
Aangezien ik niet zoveel heb meegemaakt wordt het helaas maar een kort stukje.
We hadden onze reisbegeleider afgezet op het vliegveld van San Jose en onder gestopt voor een lifter die achteraf onze Coasta Ricaanse gids bleek te zijn. Hij zou de tijd overbruggen totdat ze een gek gevonden hadden die onze groep onder zijn hoede wilt nemen. Moeilijke opgaaf, maar schijnbaar hebben ze toch nog een Hollander van het strand in Rio de Janairo kunnen plukken die bereid was te komen.
Maar goed, na een lange reisdag en onze super de luxe bus werd ik op een gegeven moment toen ik aan min lekker sinaasappeltje bezig was een beeje vreemd aangekeken door een van de vrouwen in de groep die schuin voor mij zat. Dacht dat ze aasde op een stukje, maar ze was zich maar over de arm aan het wvrijven. Gelukkig kwam het antwoord snel, want het bleek vanm het kleine bagage rekje boven haar te komen. Een zakje was aan het lekken en druppelde op haar arm. Ze dacht dus iin eerste instantie dat het van mijn sinaasappel kwam, maar nee het was de lekkende fles rum van...... Wilma! Ja, Wilma je bent alweer betrapt!
Na een lange en vermoeide rit arriveerde we bij onze sxchitterende lodge midden in de bergen. Alweer zo`n mooi plekje waar zoveel te zien valt. En laat dit buffet nu wel eens heel afwisselend en super lekker zijn. Verse zalmforel uit de kweekbak van de buren, hoe vers kun je het hebben. De wijn was ook erg lekker, maar als je lang niets meer gehad hebt dan hakken 2 er snel in. Gauw naar bed voordat er ongelukken gebeuren.
Wat is het hier koud!!! Als je `s ochtend je bed uitkomt plak je zowat vast aan de tegelvloer, dus al sprintend onder de warme douch.
Gister een vrije dag hier (volgens mij spring ik een beetje van de hak op de tak, maar dat doen alle rare vogels dus helaas voor jullie val begin al aardig in te burgeren)
Ben met Annemiek, mijn vriendin voor hier, de omgeving gaan verkennen en volgens mij een beetje per toeval kwamen we op een schitterende wandelroute uit. Nou dit was ecvht het Alice in wonderland gevoel! De jungle zoals de jungle hoort te zijn. Wat mooi!!! Raak er gewoon niet op uitgekeken. Oh pap en mam ik hoor het jullie tot hier al denken, nee het was niet gevaarlijk en je kon echt niet verdwalen. De route bestond maar uit een weg en overal hingen roze lintjes bij een eventueel twijfelgevalletje. Wat hebben we genoten en de extra muggenbultje die neem je dan maar op de koop toe. Een hele klus voor die dieren om nog een vrij plekje te vinden. Godzijdank is het nog koud in Nederland en kan ik alles nog goed bedekken. Als ze ons maar niet bij de grens in quarantaine stoppen vind ik alles best.
Het avondeten smaakte na al die wandelingen heerlijk en de toetjes gaan er ook wel, dus dit keer geen kilo's eraf, maar erbij... helaas.
Hoe gek moet je zijn om in je vakantie om 5.15 uur op te gaan staan om een vogel te gaan bekijken, ja dan ben je echte koekoek, maar voor deze snuiter was het toch wel de moeite waard. Het is de Quetzal, de nationale vogel van Costa Rica en komt in deze streek voor. Wil je dus een glimp ( ja echt een glimp en goeie ogen) van hem zien dan zul je dit ervoor over moeten hebben. wat een prachtbeest met een lange blauwe verenstaart, knalrode borst (daar kan ik niet tegenop) en groene kop. Schitterend! Zien wij ze hier overal vliegen, gister een hele discissie met Wilma Glitter bij de nieuwe reisbegeleider dat ze helemaal geen vogel had gezien hier!!!!!!! Ik weet dan niet waar zij haar ogen heeft zitten, maar ze vliegen hier letterlijk tegen je aan. Tja als je zo hard zoekende bent naar de zon en erdoor verblind wordt als je hem hebt gevonden is het logisch dat je niets meer ziet! We zullen Wilma dan maar op het strand droppen zometeen....
Tja onze nieuwe reisbegeleider is nog even wennen, want het is een heel ander type dan de vorige en zijn humor, (geen idee uit welk land zijn humor komt) is voor niemand nog te snappen. Misscvhien toch op zoek naar een tolk.
We zullen zien, stappen nu op de bus richting Dominical. Eens kijken of we nog een paar dilfijntjes kunnen spotten.

Veel liefs weer en voor iedereen de ghroetjes en weer bedankt voor jullie reacties, kan helaas niet iedereen persoonlijk berichten dus doe hjet even zo.
XXX

• 23 Februari 2013 - 18:06

Claudia:

Hoi Es, Klinkt nog steeds goed. Hier is Koning Winter op bezoek. Sneeuw en een gevoelstemperatuur van min 8! Noordoostenwind. Elmy en Mona zijn vanmorgen toch gaan rennen. Petje af. Corrie is inmiddels ook weer in t land. Heb haar al geinformeerd over Belgie :) Groetjes, Claudia

• 24 Februari 2013 - 11:22

P&M:

Lieve Alice.

Je had niet beter kunnen verwoorden hoe je je voelt.

TAKE CARE !

Heel veel liefs
    Ook van Loes en Wef.

• 24 Februari 2013 - 17:52

Gin En Aline:

He Esra,

Geniet van deze mooie ervaring!
    Wij lezen van een afstandje mee :)

Liefs,
    Gin, Aline en Mila

• 24 Februari 2013 - 18:19

Mona:

Hi Esra,

ik heb met zweethandjes je verhaal van de hangbruggen gelzezen, Wat een geweldig avontuur.
    Dan neem je de muggen op de koop toe.

Groetjes

mona

• 24 Februari 2013 - 21:32

Nicole:

hallo es,

Maurice kan beter met je mailen :)........hij zit op de bank naast me dus ik vraag wat is een Quetzal.......en.....meteen komt een heel verhaal. Hij had zo jouw gids kunnen zijn. Hopelijk is die nieuwe gids zoals hij en niet niet zoals ik want dan leer je helemaal niets haha.
    Heb je hem wel op de foto gekregen of is het zoals bij een kolibrie niet te vangen op foto.
    De kilo's sport je na de vakantie er maar weer vanaf. Nu niet aan denken.

Gister en vandaag flinke wandelingen in de sneeuw gemaakt. Ja je leest het goed het sneeuwt hier weer. Neem jij het voorjaar maar mee van Costa Rica.

Have Fun Nicole

ps ook groetjes en veel plezier van Maurice