Bejaardensoos - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Esra Gelders - WaarBenJij.nu Bejaardensoos - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Esra Gelders - WaarBenJij.nu

Bejaardensoos

Blijf op de hoogte en volg Esra

13 Februari 2013 | Costa Rica, Tortuguero

Hallo allemaal,

Vanuit een zeer tropisch regenachtig Tortuguero mijn eerste berichtje. (weet niet hoe lang het wordt, want het toetsenbord is niet om aan te zien! Zal me maar voorhouden dat het van alle Deet vingers zo is uitgeslagen.....)
Maar goed, mijn avontuur begon vanaf Schiphol. Mijn ogen speurend naar eventuele medereizigers. Altijd even naar de schoenen kijken, want over het algemeen ga je je dikke wandelschoenen niet in je rugzak stoppen, maar trek je die aan. Dus enkele potentiele zijn al snel in het vizier. Grijs haar, kromme rug, dik fototoestel en creme kleurige lange broek. Geschoten! Die moeten vast mee gaan. Ik hou me nog even van de domme en kom pas als laatste de gate inlopen, zie ze wel ergens in Housten of San Jose.
Wat een luxe in het vliegtuig, heb het rijk voor me alleen over vijf stoelen! Nou dat wordt even lekker slapen... Van de verharde weg slaan we naar een paar uurtjes af naar een echte off the road weg. Rol bijna van de stoelen af, ai even vergeten dat er nog zoiets als turbulentie bestond!! En laat ik daar nou niet zo heel blij mee zijn.... hopen dus dat dit snel voorbij is. Eindelijk, Housten we made it. Groen en geel uitstappen en door de hele papier en controle molen om vervolgens 4 uur later in het vliegtuige naar San Jose te stappen. Ook hier klotst me het water bijna uit m;n glas, maar ook dit overleef ik wel en sta uiteindelijk toch met beide bene weer op de grond. Halleluja! Er zat wel 1 bonus track in de rit, puntje van Groenland over gevlogen en mijn God wat is dat mooi!!!!
Even snel kennis maken met de groep en de bejaardensoos is een feit, maar gelukkig zijn we met 4 redelijke leeftijdgenoten dus ik ga me wel vermaken en ja ook met de rest waarschijnlijk ook :-)
Na een nachtje bijkomen vertrekken we na het ontbijt per prive bus(je) richting Tortuguero. Het laatste stukje gaat per boot. Oh wat is het hier mooi. Blij dat ik die koude grijze Nederlandse massa heb verruild voor een zonnig (nee, nu even niet) groen Costa Rica! Na een mooie trip over het water van 2 uur en onderweg nog even gestopt te zijn om een luiaard aan de boom te zien hangen komen we aan bij de lodge. Zo mooi, aan het water, een mooie kamer die van voor en achter een open raam met gaas heeft voor de muggen. Ja, hier kun je me wel 2 dagen droppen. Veel mooie vogels vliegen hier rond en al poedelend vanuit het zwembadje krijg ik uitzicht op een kleine toekan!! Wonderlijk, ik kan mijn geluk nu al niet op. ok om het jullie iets verdraaglijker te maken, het water was ijskoud en na 2 slagen was ik al aan de overkant haha.
Mijn andere alleenstaande medereizigster is 45 en erg aardig, dus wij gaan ons wel amuseren....
Moet ik het bij mij thuis doen met de wake up light met vogelgeluidjes, hier wordt je wakker om 5,30 uur met het geluid cq geschreeuw van brulapen! Het heeft wel wat ook al is het pas 5,30 uur, maar na een half uur en geen uitknop grijp ik toch naar m'n oordopjes en val weer in slaap.
Lekker ontbeten met m'n fruithapje en toast brood en aangezien het toch regent is het nu mooi tijd even even achter de computer te kruipen. Vanmiddag gaan we het dorp voor een museum bezoek en de rest zien we wel. Ik hou jullie wel op de hoogte en aangezien m'n vingers nu echt behoorlijk plakken (toch geen Deet) wordt het tijd voor een wasbeurtje.

Heel veel liefs, dikke knuffel voor Roke en Diesel
XX

  • 13 Februari 2013 - 20:48

    Ester:

    Haha klinkt tot nu toe heel bekend, en ja helaas ik zei t kan hard regenen, aan de west kust hadden wij toen veel beter weer.. En ook de bejaardensoos had ik waarvan er op t laatst 3 ernstig ziek waren omdat ze niets dronken met dat weer.. (je weet wel zoals die zeur in Vietnam) Ik had alleen een leuke reisleider ;) en 1 vrijgezelle meid van mijnleeftijd en leuk koppel van mijn leeftijd.. en ja heerlijk overal die lodges en zo Hoe is die bij jou? Lekker zo in de natuur zitten en dan de woorden van de reisleider "another monkey in the tree"en kijk daar de kikkertjes en de 2- of 3-vingerige luiaard etc etc..Ik vond t een prachtige reis Geniet maar lekker... wou dat ik er bij was. X Es en hou je taai

  • 14 Februari 2013 - 09:47

    Nicole:

    Hey Es,

    Leuk je bericht te lezen.

    Gelukkig dat je toch nog iemand in de groep hebt waar je nu al mee kunt optrekken. In het begin is het altijd even de kat uit de boom kijken maar daarna valt het meestal mee.

    Jij regen en wij hier weer het vooruitzicht van sneeuw! De canaval heb ik overleefd. Na 5 dagen feesten is het nu weer tijd om te werken dus ik zit braaf achter mijn bureau. Het is wel ontzettend leuk geweest. En het weer is ook reuze mee gevallen. In ieder geval geen regen!!!!!

    Ik heb nog niets over het eten (en drank :) ) gehoord behalve het ontbijt. In Mexico vond ik het eten namelijk niet zo lekker dus ik ben benieuwd hoe het daar is. Ik ben toen snel gestopt met het proberen van speciaal eten want het smaakte niet echt goed. Buiten die sprinkhaan haha.....

    Geniet jij maar goed. Ik ga eens doen waar ik voor wordt betaald :).

    Leefs Nicole

  • 14 Februari 2013 - 10:52

    Stefan:

    Hee Esra,

    Leuk geschreven en nog leuker om te lezen. Jij blijkbaar kleurtjes gekregen van de turbulentie, hier heeft men de afgelopen dagen 'roed, geel en greun' gezien v/d carnaval. Mooi dat je kunt genieten van zo'n grote 'dierentuin', neem het ervan! Je 'renschoentjes' hebben dan wel even rust, de wandelschoenen zullen overuren (gaan) maken. Een mooiere omgeving kan men zich niet wensen lijkt me...Veel plezier met dit 'benijdenswaardige ;-)' avontuur.
    xx Stefan

  • 14 Februari 2013 - 12:29

    Annemiek Janmaat:

    Hoi Esra, Uit je reisverslag te lezen zit de spirit er behoorlijk in:-), geniet van alle mooie mensen, dieren, natuur, kunst, cultuur etc etc! Geniet ervan! Ik hou het reisverslag bij. Hier koud, brrrrr, na een geslaagde caranaval.

    Adios! muchos besos,Annemiek

  • 14 Februari 2013 - 18:16

    Judy Angeliek Ester:

    Hola Guapa,
    Happy Valentine!!!
    We love you and have a lot of fun!
    Big kisses zusjes van Aken....XXX

  • 14 Februari 2013 - 20:42

    Valesca :

    Hey Es, sounds amazing! Geweldig al die dieren en zo'n lodge in de natuur. Geniet en leuk dat je ons zo op de hoogte houdt! X

  • 14 Februari 2013 - 21:56

    Mona:

    He maedje,

    Ondanks alle turbulentie, kan het feest nu beginnen! genieten!!

    Un beso,
    Mona en Ruud

  • 15 Februari 2013 - 20:34

    Carin En Maurice:

    Hoi Esra,
    leuk verhaal! Volgens mij wordt het volop genieten!
    Veel plezier, wij blijven je volgen.
    Carin, Maurice , Michel en Armand ( en de meisjes uiteraard)

  • 17 Februari 2013 - 10:34

    Monique:

    Hey Es,

    Wat heeeerlijk. Ik zit nu op zondagmorgen met de rode lamp op mijn kuit :-( jouw verslag te lezen en ben een tikkeltje jaloers. Gisteren gaan hardlopen met Claudia, Elmy en Jet en ja hoor daar kwam mijn pijn in mijn kuit weer opzetten.
    Tijdens de carnaval heb ik niks gevoeld vooraal na een aantal pilsjes niets, helemaal niets,, hahaha. Ik ga deze week naar de fysio en zal het rustig aan doen zodat ik in april helemaal in een top conditie ben voor ons weekendje weg met de renmaatjes.
    Wat leuk dat je al iemand hebt leren kennen om samen mee op te trekken.
    Geniet ervan want hier mis je niks. Tot de volgende keer. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Tortuguero

Costa Rica

23 daagse rondreis door Costa Rica

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2013

Dweilen met de kraan open!

25 Februari 2013

Klats klats, pets pets

23 Februari 2013

Alice in wonderland

21 Februari 2013

Me Jane, you Tarzan?

19 Februari 2013

micro vieuw
Esra

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 31565

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Madagascar rondreis

11 Februari 2013 - 05 Maart 2013

Costa Rica

31 Oktober 2010 - 21 November 2010

Indonesia, Sulawesi 2010

26 September 2009 - 19 Oktober 2009

Peru

23 Oktober 2008 - 14 November 2008

Vietnam

Landen bezocht: